Chcete prodat nemovitost? Zjistěte, jak to probíhá v rukou makléře

Chcete prodat nemovitost? Zjistěte, jak to probíhá v rukou makléře

Rozhodli jste se prodat svoji nemovitost a využít služeb realitního makléře? Dobrá volba. Možná by vás ale ještě před tím, než se pustíte do akce, zajímalo, jak celý proces prodeje probíhá.

Co vlastně můžete od makléře očekávat a jaké služby by vám měl poskytnout? Nevím, jak pracují druzí, ale řeknu vám, jak to celé probíhá ve spolupráci se mnou. Tak čtěte!

Dobrý den, známe se?

Je docela běžné, že před tím než makléře oslovíte, se navzájem neznáte. Stejně tak to nejspíš bude i v našem případě. Takže nás bude čekat osobní schůzka, nejlépe u prodávané nemovitosti, kde se seznámím i s ní.

Před tímhle setkáním si vás ale proklepnu. Tedy ne vás, ale váš byt/dům nebo prostě místo, které prodáváte. Zajistím si veřejně dostupné informace o vaší nemovitosti, jako je třeba list vlastnictví nebo snímek pozemkové mapy, abych byla řádně připravená.

A dál?

Projdeme si nemovitost, řekneme si co a jak, zjistíme vaše potřeby a hlavně důvod prodeje. Na místě si pořídím pár fotografií (pouze pro mé účely), dle kterých později vypracuji tržní odhad. Vyžádám si od vás taky další dokumentaci o nemovitosti (projekt, věcná břemena, …). V případě, že mi některé z dokumentů nebudete schopni doložit, obracím se na stavební úřad a zajišťuji si potřebné papíry sama.

No, a naše setkání se blíží ke konci. Dál už si jen dohodneme termín další schůzky, potřeseme si rukou a odjíždíme vstříc dalším zážitkům.

 

Pořádně se na vás připravím

Od této chvíle toho už moc dělat nemusíte. Zde přicházím na scénu já a přebírám starost o celý prodej.

Po naší schůzce vypracuji tržní odhad a připravím si marketingový plán aktivit – souhrn činností, které je potřeba zajistit, abychom vaši nemovitost prodali rychle a bezpečně.

Co do těchto činností spadá?

  • Webová prezentace – připravím webové stránky, kde budu prezentovat vaši nemovitost, veškeré informace a fotografie.
  • Prezentace na sociálních sítích.
  • Home staging – připravím a zkrášlím vaši nemovitost tak, aby působila tím nejlepším dojmem.
  • Profesionální fotografie – společně s fotografem vytvoříme portfolio fotografií vaší nemovitosti.
  • Videoprohlídka – společně s profesionálem vytvoříme video, kde představíme vaši nemovitost potencionálním zájemcům.
  • 3D scan a půdorysy
  • Dron – zajistím letecké snímky vaší nemovitosti pomocí dronu.

Vše si odsouhlasíme a dohodneme se

Potom, co vše připravím, nás čeká další setkání. Zde vám odprezentuji veškeré podklady a předložím návrhy s marketingovým plánem.

fotky_z_nataceni_4-2-2021__34_-_kopie

Až si vše společně odsouhlasíme, dohodneme se na termínu, kdy podepíšeme smlouvu o spolupráci. Potom vás už jen informuji o PENB, průkazu energetické náročnosti budovy, který musíte zajistit a následně předložit. Případně se domluvíme na tom, že vše potřebné zařídím já.

Podíváme se na to

Schváleno, odsouhlaseno? Tak hurá do dalších aktivit! V této fázi zajistím všechny smluvené marketingové činnosti, přidávám nemovitost na příslušné inzertní portály a případně oslovuji vhodné zájemce z mojí databáze.

S potencionálními zájemci si domluvím prohlídky vaší nemovitosti, kde je řádně provedu a zodpovím jim všechny otázky.

A máme ho!

Jakmile najdu vhodného zájemce, prodiskutuji s ním všechny potřebné náležitosti a domlouváme se na podpisu rezervační smlouvy.

Právnické očko na to

Dál už vše předávám advokátovi, který nám správně právně připraví veškeré smlouvy. V této fázi společně s kupujícím řešíme i úschovu peněz. Ta probíhá buď u advokáta, notáře nebo banky.

Hned potom, co kupující složí celou kupní cenu do úschovy, vloží advokát smlouvy na katastr nemovitostí, kde vás jako prodávajícího bude čekat přepis prodávané nemovitosti na kupujícího.

Nový majitel a poslední praktické informace

Přepsáno a zaplaceno – blížíme se do úplného finále.

Kupující má svou novou nemovitost a vy peníze na účtu. Pro vás i kupujícího připravím předávací protokol a všechny potřebné tiskopisy na převod energií. Obě strany informuji o dalším nutném postupu jako je například nahlášení prodeje na finanční úřad a zaplacení nutných daní.

A hotovo – máme prodáno. Točí se vám z celého postupu hlava? Nebojte se – vše bez problému zajistím za vás. Věřte, že s mou 20letou praxí nám to půjde jako po másle!

Používáme cookies k optimalizaci našich webových stránek a našich služeb. Další informace o cookies najdete zde.

Nastavení