Najmout si realitního makléře nebo prodat sám? Nejdříve si v tom udělejte jasno!
Pokud se z jakéhokoli důvodu rozhodnete prodat či koupit nemovitost, měli byste si správně promyslet, jak budete postupovat. Jaká z možností pro vás bude výhodnější?
Ať už se rozhodnete pro novou barvu vlasů nebo pro nákup nového vozu, ocitnete se v rozhodování na rozcestí. Buď si můžete poradit svépomocí – koupit si barvu v drogerii a vyhledat a koupit auto na vlastní pěst, nebo se můžete obrátit na odborníky (kadeřníka, prodejce, …).
Co pro vás jednotlivé rozhodnutí znamená?
V prvním případě to sice může stát méně peněz. Avšak za cenu toho, že budete mít například vlasy zničené, nedocílíte požadovaného výsledku nebo vyhodíte peníze za auto, které se brzy ukáže jako sprostý podvod než výhodná investice.
V tom druhém případě zaplatíte sice více peněz za služby odborníka, ale můžete za to očekávat patřičně uspokojivý výsledek.
Chcete prodat nemovitost? Obraťte se na odborníka
Z výše uvedených příkladů je tedy jasné, co je pro mnoho lidí v různých případech výhodnější. Stejně je to i u prodeje nemovitostí. Pak už záleží jenom na tom, na koho se obrátíte. Jsou totiž odborníci s velkým O, a také ti, kteří si na ně jenom hrají.
Jak poznáte kvalitního realitního makléře?
Jednoduše. Kvalitní realitní makléř se od začátku do konce stará o vás a vaše potřeby. Měl by také nabízet určitý balíček služeb, který vaše potřeby jednoznačně uspokojí. Které to jsou?
- Nezávazná první konzultace a předběžné zhodnocení situace.
- Bezplatný tržní odhad a návrh optimálního cenového rozpětí kupní ceny.
- Rady a tipy na úpravu nemovitosti před zahájením prodejního kolotoče.
- Profesionální nafocení s nabídkou tzv. home stagingu.
- Zhotovení video prohlídky.
- Půdorys nemovitosti, 3D scan.
- Marketingový plán prodeje.
- U rodinných domů – DRON.
- Webová stránka nemovitosti s vlastní doménou.
- Profesionální prezentace nemovitosti nejen na webu.
- Reklama na sociálních sítích.
- Inzerce nejen na nejnavštěvovanějších realitních serverech.
- Filtrování potenciálních zájemců o koupi na opravdové zájemce a tzv. realitní turisty.
- Plánování prohlídek s co nejmenším zatížením majitele.
- Reporty výsledků prohlídek, statistika návštěvnosti serverů a vývoje situace.
- Právní poradenství, vyhotovení kupních a svěřeneckých smluv.
- Zajištění financování nemovitosti.
- Úschova finančních prostředků.
- Vyhotovení znaleckého posudku a daňového přiznání.
- Předání a přepis médií.
- Komplexní realitní služby jsou samozřejmostí.
Správný makléř prostě nabízí komplexní realitní služby se vším všudy. To vše by mělo být samozřejmě spojeno s maximální péčí o klienta a osobním přístupem. Některé realitní kanceláře vám toto vše poskytnou zdarma a rády. Ty méně profesionální se schovají pod nečitelná malá písmenka ve zprostředkovatelské smlouvě.
Jako realitní makléřka s více jak 20letou praxí na realitním trhu se za nic schovávat nemusím, pro mě je to standard. Potřebujete poradit? Kontaktujte mě!